Difference between revisions of "Kempter, Albert"

From wikibase-docker
m (BucsicsKatalin moved page Kempter Albert to Kempter, Albert)
Line 11: Line 11:
 
Berg, Max és Kempter, Albert. „Wasserturm, Modell” (fotó). ''365'' 10, 3–4. sz. (1925): 8.
 
Berg, Max és Kempter, Albert. „Wasserturm, Modell” (fotó). ''365'' 10, 3–4. sz. (1925): 8.
  
Woszczenko, Katarzyna és Musiuk, Adam. „The Modern Movement in the sacred architecture of Wrocław between 1912 and 1933”, ''Architectus'', [https://architectus.pwr.edu.pl/en/articles/the-modern-movement-in-the-sacred-architecture-of-wroclaw-between-1912-and-1933/&#x20;,&#x20;doi:10.37190/arc230403 <nowiki>https://architectus.pwr.edu.pl/en/articles/the-modern-movement-in-the-sacred-architecture-of-wroclaw-between-1912-and-1933/</nowiki> , doi:10.37190/arc230403].
+
Woszczenko, Katarzyna és Musiuk, Adam. „The Modern Movement in the sacred architecture of Wrocław between 1912 and 1933”, ''Architectus'', https://architectus.pwr.edu.pl/en/articles/the-modern-movement-in-the-sacred-architecture-of-wroclaw-between-1912-and-1933/, doi:10.37190/arc230403.
 
[[Category:KASInet]]
 
[[Category:KASInet]]

Revision as of 10:14, 3 November 2025

Albert Kempter (Stuttgart, 1883. jún. 8. – Breslau [Wroclaw, Lengyelország], 1941. okt. 28.): német építész. Főként Breslauban (Wroclaw) tevékenykedett. A stuttgarti Építőipari Szakiskolában tanult. Itt összebarátkozott Paul Heimmel, aki később sógora, valamint cégtársa lett az 1920-as és 1930-as években (közös építőirodát működtettek Wroclawban). Kempter 1909 augusztusában Max Berg városi építési tanácsos irodájában talált állást, akinek projektjeiben közreműködött (Százéves Csarnok, a meg nem valósult krematórium Grabiszynben, városi fürdőház, temetőkápolna Osobowicében, a városközpontba tervezett, de meg nem valósult felhőkarcolók). Az 1920-as években és az 1930-as évek elején már a sógorával közösen üzemeltetett tervezőiroda, a Heim & Kempter készítette el a wroclawi Sępolno, Biskupin, Grabiszyn, Pilczyce, Księże Mały és Osiedle Henrykowskie lakótelepek terveit: ezekben a házakban később több tízezer ember élt. 1929-ben két épülettel vettek részt az Élet- és munkatér című kiállításon, egy többcsaládos galériás házat és egy óvodát mutattak be. Egyéni tervei közül a legismertebb a Gustav Adolf evangélikus emléktemplom, amellyel a templom tervezésére kiírt pályázaton 1927-ben első díjat kapott. Az 1930-as években Heimmel együtt főleg egylakásos házakat tervezett. Egyéb munkái: 1928-1929: Wrocław első racionális, kislakásos lakótelepének – Księże Małe – tervezése (Hans Thomas, Paul Heim, Gustav Wolf, Rudolf Sack társaságában); 1938 – a „Siedlungsgesellschaft Breslau A.G.” számára egy igazgatósági épület tervezése, Paul Heimmel együtt.

A Ma 1925/3–41es, a Das Junge Schlesien (Fiatal sziléziaiak) elnevezésű művészi csoport tagjainak szentelt számában, valamint a 365-nek ezzel azonos tartalmú számában Max Berggel közös munkái szerepeltek (fotókon).

Berg, Max és Kempter, Albert. „Grabkapelle Osswitz” (fotó). Ma 10,  3–4. sz. (1925): 190. 9x7 cm. 1876.

Berg, Max és Kempter, Albert. „Wasserturm, Modell” (fotó). Ma 10, 3–4. sz. (1925): 194. 6x8 cm.

Berg, Max és Kempter, Albert. „Grabkapelle Osswitz”, 365 10, 2–3. sz. (1925): 4.

Berg, Max és Kempter, Albert. „Wasserturm, Modell” (fotó). 365 10, 3–4. sz. (1925): 8.

Woszczenko, Katarzyna és Musiuk, Adam. „The Modern Movement in the sacred architecture of Wrocław between 1912 and 1933”, Architectus, https://architectus.pwr.edu.pl/en/articles/the-modern-movement-in-the-sacred-architecture-of-wroclaw-between-1912-and-1933/, doi:10.37190/arc230403.