Difference between revisions of "Scheiber Hugó"
Line 1: | Line 1: | ||
− | '''Scheiber Hugó''' ('''Budapest''', 1873. szeptember 9. – '''Budapest''', 1950. március 7.) | + | '''Scheiber Hugó''' ('''Budapest''', 1873. szeptember 9. – '''Budapest''', 1950. március 7.) festőművész. Bécsi tanulmányokat követően az Iparművészeti Iskolára járt, de a képzést nem fejezte be. 1921-ben Kádár Bélával állított ki Budapesten. A 20-as években megismerkedett Herwarth Waldennel, akinek berlini kiállítását is köszönhette (1924). A '''''Der Sturm<code>→</code>''''' 1924. júniusi száma közölt tőle egy képet, ennek apropójából említették meg a '''''[[Item:Q336957|Ma]]''<code>→</code>''' egyik rövidhírében. Képei londoni, new york-i tárlatokon is szerepeltek. 1933-ban Marinetti meghívására Rómába utazott, ahol egy futurista kiállításon vett részt, egyes források szerint Mussolini portréját is megfestette. A KÚT tagja volt, de csatlakozott a Vaszary János által 1925-ben életre hívott Új Művészek Egyesületéhez (UME) is. Utolsó évtizedeiben munkáit a korai expresszionista jelleg helyett az art deco határozta meg. Rendkívül termékeny alkotó volt, a legendák szerint két kézzel alkotott. Műveit aprópénzért árusította ki, számtalan (több száz) önarcképet festett és rajzolt. |
[[Category:KASInet]] | [[Category:KASInet]] |
Latest revision as of 14:55, 15 September 2023
Scheiber Hugó (Budapest, 1873. szeptember 9. – Budapest, 1950. március 7.) festőművész. Bécsi tanulmányokat követően az Iparművészeti Iskolára járt, de a képzést nem fejezte be. 1921-ben Kádár Bélával állított ki Budapesten. A 20-as években megismerkedett Herwarth Waldennel, akinek berlini kiállítását is köszönhette (1924). A Der Sturm→
1924. júniusi száma közölt tőle egy képet, ennek apropójából említették meg a Ma→
egyik rövidhírében. Képei londoni, new york-i tárlatokon is szerepeltek. 1933-ban Marinetti meghívására Rómába utazott, ahol egy futurista kiállításon vett részt, egyes források szerint Mussolini portréját is megfestette. A KÚT tagja volt, de csatlakozott a Vaszary János által 1925-ben életre hívott Új Művészek Egyesületéhez (UME) is. Utolsó évtizedeiben munkáit a korai expresszionista jelleg helyett az art deco határozta meg. Rendkívül termékeny alkotó volt, a legendák szerint két kézzel alkotott. Műveit aprópénzért árusította ki, számtalan (több száz) önarcképet festett és rajzolt.